SEM: Search Engine Marketing
عبارت بعدي كه با آن آشنا خواهيم شد SEM است، كه مخفف شده Search Engine Marketing است. عبارت SEM با SEO تفاوت زيادي دارد. SEM در واقع به معني انجام كارهايي است كه ما بتوانيم در موتورهاي جستجوگر بازاريابي كنيم. در كل ما با استفاده از روش SEO سعي ميكنيم تا بدون پرداخت هيچ هزينهاي سايت خود را در نتايج بهتر موتورهاي جستجو نمايش دهيم. اما در روش SEM ما با پرداخت هزينه سايت را براي موتورهاي جستجو بهينهسازي ميكنيم.
SMO: Social Media Optimization
عبارت ديگري كه اخيرا مورد استفاده افراد زيادي در سئو سايت قرار ميگيرد SMO است. اين عبارت مخفف Social Media Optimization است. منظور از SMO بهينهسازي محتوا براي شبكههاي اجتماعي است. مثل اينستاگرام، يوتيوب و توييتر و…. . براي مثال اين روزها كاربران بسيار زيادي وبسايت خود را رها كردهاند و فقط روي پيج اينستاگرام خود فعاليت ميكنند؛ كه اين كار يك اشتباه بزرگ است. دليل اين موضوع را در مقاله “اينستاگرام يا وبسايت؟” به شما توضيح دادهايم.
SMM: Social Media Marketing
عبارت بعدي SMM يا همان Social Media Marketing است. اين روش هم مثل روش قبل است. در روش SMO ما بدون پرداخت هيچ هزينهاي محتواي خود را براي شبكههاي اجتماعي مثل اينستاگرام بهينهسازي ميكرديم. ولي در روش SMM با پرداخت هزينه اين كار را انجام ميدهيم. دقيقا مثل SEO و SEM.
HEO: Human Enjoyment Optimization
اما يك عبارت بسيار مهم HEO ميباشد، كه مخفف Human Enjoyment Optimization است. به معناي بهينهسازي هرچيزي (شامل سرويس، سايت و اپليكيشن و…) براي كاربر كه بتواند بيشترين استفاده ممكن را از محتواي آن ببرد. در واقع HEO تاثير بسيار زيادي برروي فروش و كسبوكار شما ميگذارد و اگر به اين مورد توجه نكنيد، طبيعتا كسبوكار شما نابود خواهد شد.